Monday, July 8, 2013

Bukan semua baju yang cantik di online, cantik dipakai.

Dulu aku suka beli baju online-online. Nampak cantik je model-model pakai, terletak cantik kan? Pengalaman yang buat aku fed up untuk beli baju online adalah seperti berikut:


  1. Saiz /material tak sama-
  2. Pakai tak cantik pun..gambar itu hanya semata-mata .. ( ni memang aku selalu tertipu ) 
  3. Lambat service, lambat sampai- dah bayar ari ni, kata minggu depan antar, kemudian follow up lagi, kata minggu ni hantar, kemudian chase lagi, dia kata stok takde pula, suruh kita tukar baju lain pulak dah...
contoh yer, gambar ni baju yang aku teringin gile nak beli..
hari-hari dok usha, last-last sebab tak dapat tahan teruja sangat, aku beli..





last-last bile aku pakai,,,
hmm..... apakah ini? baju tidur kah? hehe

tak sesuai sangat dengan shape badan aku T.T.



Ni pulak baju yang aku beli kat Jln Tar
tengok dan belek-belek depan mata
dan aku nampak lebih yakin +cantik+selesa dengan baju ini..


Jadi lesson learnt:

" Tak semua baju online yang cantik kat bdn model tu, cantik bila kita pakai, lebih puas hati kalau pergi beli di kedai sendiri..boleh belek sendiri kualiti baju dan keserasian baju dengan shape kita sendiri. Boleh juga tawar menawar harga ^.^ "