Masak dan masak lagi

Dulu waktu muda jelita, malas nak masak. Sekarang rajin pula aku ke dapur. Semua resepi nak buat. Lagipun tambah dengan ayah yang tak sihat, aku lagi selesa masak sendiri semua lauk-lauk di rumah, senang nak monitor kandungan minyak, kholesterol, lemak, gula dan garam dalam masakan aku agar sesuai untuk kesihatan kami sefamily. Kalau beli kat luar tu, entah berapa liter minyak diorang gune,, ish-ish.. tak elok-elok..

Walaupun masakan aku tak semewah dan secantik di luar tu, tapi lebih jimat, sedap dan terjamin kehalalan, kebersihannya dan kesihatannya. Cewaahhh... Buat masa ni aku boleh masak simple-simple jer tapi cukupler kalu nak buat persediaan untuk jadi bini nanti kan? hehe ( kahwinkah aku?T.T)



 Cendawan goreng,
Aku masih lagi belajar untuk menyedapkannya. 
Selalu aku masak hari ni sedap, sok tak jadi pula, lusa sedap balik
huhu.. masih mencari-cari resepi cendawan goreng yang bila aku buat kompom sedap 





ikan kari 
Aku jarang masak kari dan kurma, jadi agak kureng di situ...
tapi kari ikan ni aku masak sedap, berlemak gitu... sedap-sedap..
sengaja aku banyakkan kuah sebab aku suka kuah banyak-banyak ni...
kira bolehlah lepas nak bagi laki makan...(adakah?)



Ini adalah ayam goreng percik tapi aku nampak apasal cam masak merah? hahaha
Rasa ada lulus
Rupa takde-fail




Kacang Buncis tempe...

Aku yang makan 


Sekian~










Popular posts from this blog

Hantaran Tunang

Peplum untuk Bentuk badan Pear

Sayur Goreng Telur