Friday, January 3, 2014

Membeli-Belah di Zalora


Aku tidak pernah membeli di zalora.com.my, tapi ramai orang membeli belah di situ. Hampir setahun gak aku daftar tapi tidak pernah membeli apa-apa dari zalora, sampailah hujung tahun ni.. aku dapat voucher RM50, so agak rugilah kalau tidak menggunakan voucher ini.. So, aku pun beli lah sebuah beg jenama TAGG seperti di atas..

Harganya RM 79, tapi lepas diskaun aku cuma membayar RM 19.00
RM 79- RM 50(voucher) -  RM 15.00 (YES sale) + RM5.00 (shipping cost ) = RM 19.00
time ni manyaaakkkk untung!!
suke aku...
stars for ZALORA sebab selalu ada SALES and selalu bagi voucher
aku bagi markah 100%

Aku order hari jumaat dan tada!! hari isnin depannya dapat
betul lah diorang kata 1-3 hari bekerja.
Shipping memang tiptop!! aku suke cepat dan pantas
aku bagi markah 100%

Pass tu bile dibuka..ada sampul-sampul ini. aku dapat
1.voucher lagi
2. slip return pos laju
3.katalog 




Wa.. suke-suke! betullah apa yang diorang kata kan
boleh return kalau saiz tak ok ke.. etc 
sume ada dalam ketas tu tulis, just mark sahaja mana satu..
aku bagi markah 100% lagik!! 

tapi bile buka packaging nye begini rupanya..

buka dari bungkusan bentuknya dilipat begini


camni dilipatnya

dan hasilnya sebab dilipat gitu, 

permanent kelepek di belakang yang panjang  


huhu... terdapat kelepek panjang (permenant weii) yang jelas di belakang sebab diorang lipat gitu-gitu jer..
huhuhuhu... aku tak tahu ler kenapa diorang bungkus teruk sangat, adakah sebab beg ni murah so diorang lipat2 camtu jer.. a bit dissapointed.. kalo aku p beli yang mahal baru ler kot diorang bungkus dalam kotak cantik-cantik?? ...

dari segi kualiti memang barang tu serupa seperti di gambar dlm website diorang

cantik kan?

cume tang kelepek tu sangat membara kan hati aku
aku pernah beli beg rage 80-70 gak kat jusco, 
tapi takde ler kelepek camnie.. 
rasa excited sume hilang camtu jer...
sepatutnye letak ler dalam kotak ke, or atleast sebelum hantar kepada customer, tengok2 ler kualiti beg tu..(ke memang beg tagg ni jenis mudah kelepek camni.. ) tau ler tengah sales, tapi takyah ler smpi quality dissapointed camnie.. nampak sangat ler diorang just nak clearkan stok, so beg-beg lame yang dalam plastik dah kelepek-kelepek tu diornag nak clear cpt... so diorang jual gak. Or at least kalo nak jual gak beritahu ler ada damaged skit ke n kurangkan rage tu,.haishh.. so dissapointed.

Anyway aku malas nak return beg ni,. leceh nak ke pos opis bagai..( aku rasa ramai gak pembeli on9 cam aku yang tidak berapa choosy so accept jer barang tu tanpa return balik-anda sangat untung zalora! ) 
t diorang antar baru, diorang bungkus kelepek2 gak kan...
so aku leh bagi marks emm... 46% saje untuk quality barang..
dalam hati aku syukur aku beli murah jer ni.. kalau mahal, mau berbulu gak aku..

Adakah aku akan beli lagi beg kat situ?
Hmm.. mungkin, takde ler smp nak banned lagi zalora
aku akan try lagi beli beg lain, kite tengok camne laks
Tapi tak mau beli beg mahal kat zalora..
beli bile ada diskaun and voucher jer.. tak kuasa nak beli mahal..
baru berangan nak beli alfio raldo tu... tapi takperler
aku pi beli kat sogo jer senang... puas hati skit.