Sunday, January 5, 2014

Membeli di More Deal Puas Hati - Shake N Take Mini Blender

Tau website membeli belah ni, namanya More Deal. tau? website die ni... www.moredeal.my . Die ni ala-ala groupon, livingsocial sume.. selalu ada barang diskaun kat sini. Aku sebelum ni pernah beli di livingsocial dan groupon barang-barang seperti voucher/baju tak pernah lagi beli barang elektrik secara online. 

Memandangkan misi diet aku perlu dicapai di bulan March 2014, aku pun membeli satu barang elektronik di panggil Shake N take mini Blender- Blender untuk buat smoothie ( ni gara-gara tengok cik epal diet makan smoothie, aku pun nak cube hehehe). Harga waktu tu RM52 free postage+3 months warranty. Aku survey di Lazada, mahal dari yang ini and kene bayar postage lagi . Jadi setelah membuat keputusan lebih sebulan kot, aku cuba nak beli barang ini. 

Shake N Take Mini Blender 



Cara pembayarannya sangat senang boleh bayar pakai bank atau kad kredit. Aku suka.. hehehe.. so lepas buat pembayaran, hari isnin, jumaat minggu tu juga dapat.  Cepat kan? 3 hari bekerja jer.. wa... suke-suke..100% lagi marks.

Tapi bile aku pakai hari sabtu, rosak... jeng-jeng..waktu tu rasa cam eee... aku dah agak dah beli barang elektrik ni risky... haha, aku email Moredeal hari sabtu tu juga. Hari isnin mereka balas dan bagi cara-cara untuk pakai alat tu... suke, email dari diorang sanngat membantu, ayat pun baik jer, response cepat. Aku ingatkan lambat.. suke, aku bagi 100% utk layanan mereka. 

Lepas tu bile still rosak aku cakap ler rosak and nak pulangkan. Diorang balas email esoknya terus bagi alamat untuk return barang balik. Suke, 100% response diornag sangat cepat. Aku pos pakai pos opis aku, hehehe... so opis yang bayar huahahuaha... ala, setakat 8 riggit jer, hehehe.. lepas tu dalam 2 hari, aku dapat balik barang yang baru, dan terus boleh pakai. SUKE gile, bagus r diorang ni. suke aku! Memang aku akan beli lagi kat Milk Deal ni.. sangat puas hati ^^V

Ok, so hari ini mula start menu diet aku T.T, untuk makan petang aku buat smoothies ni
timun+ carrot+epal hijau + tomato+ais batu+ sedikit gula,
jangan lupe letak sedikit air untuk memudahkan mengisar

Hehe, aku main hentam jer, sebab ini yang ada dalam peti ais banyak lak tu.. hohohoho...

masuk dalam blender- blender ni maksimum 16 oz.


Ni rupanya selepas blend. Shake n take ni super! sekejap jer blend, ngan ais-ais itu laju jer die blend
superb!

Cabut dari mesinnya dan boleh terus minum... 


Yang bestnye shake n take ni.. lepas blend tu cabut botol die dan terus boleh minum. Seronok sebab boleh buat waktu pagi dan bawa ke ofis. ^^ V .. superb!  rasa smoothie aku ni? boleh ditelan tapi sebab aku baru start , so memang tak abis satu hari minum.. aku simpan peti ais, esok boleh bawa pergi keje hehehe...